Тренинг обучения за деца

апр. 11, 14 • slider, Работилница, УроциКоментарите са изключени за Тренинг обучения за децаRead More »

rabotilnica za kreativnost

Две нови ателиета в областта на тренинг обучението за деца започват от 15 април, вторник, в София – Психодраматично пространство за деца Изразявам себе си и Работилница за креативност. Ето важните подробности за всяко от тях.

Изразявам себе си

за деца от 6 до 8 години

от 28 април всеки понеделник, от 16:00 до 17:30 

от 15 април всеки вторник, от 17:30 до 19:00 

бул. Васил Левски 74, ет.1

Цена – 60лв за 4 занимания

За предварителни записвания:

0889 427 836, boriana.slavova@gmail.com – Боряна Славова

0899 995 944, mariela1@abv.bg – Мариела Михайлова

Пиходраматично пространство за деца Изразявам себе си е програма, която включва поредица от срещи за деца на възраст от 6 до 8 години. Тя е създадена да стимулира и развива себепознанието, емоционалната интелигентност, спонтанността и креативността на момчетата и момичетата от предучилищна и начална училищна възраст.

Целта на програмата е да предостави пространство, в което децата да се чувстват свободни и подкрепени да се себеизразяват, да се забявляват , да творят и да експериментират чрез психодраматичната игра и активните методи за учене.

Всяка среща включва различни ролеви игри и дейности, чрез които участниците попадат в разнообразни ролеви ситуации. Влизайки в различни роли – познати и непознати, използвайки сценични елементи, реквизит, кукли и силата на въображението си, те ще удовлетворят актуалните си потребности от себеизява и взаимодействие с други деца.

Като резултат от водения игрови процес в група децата изграждат:

– умения за себепредставяне;

– умения за разпознаване и изразяване на емоциите си;

– по-висока самоооценка;

– богат репертоар от поведенчески роли;

– опитност за работа в екип;

– нагласа, че във всяка житейска ситуация имат избор;

– приемане и емпатия към различните от тях.

Програмата се основава на психодрамата като метод , който фокусира в себе си четири основни идеи – креативност, спонтанност, игра и действие. Играта е особено вътрешно състояние, което има важно значение за детското развитие. Чрез ролевата игра се свързва въображението и физическото действие с емоцията и интуицията, което води до преживелищно учене и израстване на детската личност.

Психодрамата е действен метод, чрез който се провокира детската спонтанност – децата са ангажирани със значима за тях ситуация, включени са в активна комуникация с връстниците си и експериментират нови начини за заявяване на себе си. Участниците са поканени да фантазират, да импровизират, да откриват.

Психодраматичната игра разглежда човешките взаимоотношения през ролята. Детето може да разиграе символно разнообразие от роли, които постепенно да утвърди като силни страни на своята личност. Да влезеш в ролята на другия е начин за разбиране и съпричастност към различието. Психодраматичният метод дава възможност да ценим и поощряваме жизнеността, вълнението и интересът на децата.

Работилница за креативност

за деца от 7 до 10 години

от 15 април всеки вторник, от 17:30 до 19:00

бул. Васил Левски 74, ет.1

Цена – 60лв за 4 занимания

За предварителни записвания:

0889 427 836, boriana.slavova@gmail.com – Боряна Славова

0899 995 944, mariela1@abv.bg – Мариела Михайлова

Работилница за креативност е пространство, което дава тласък на всяко дете да открие и изрази уникалната си индивидуалност, да уважава себеизразяването и на другите и да твори заедно с тях.

Тук децата имат възможност посредством творческите техники и играта да се потопят и опознават своите чувства, емоции, вълнения и през тях да се свържат със своята креативност. Те се забавляват и творят, развихрят въображението си и своята увереност в собствените си възможности и в това да се изразяват пред другите, развиват умения за сътрудничество.

В този процес организаторите не целият да научат децата на техники за рисуване или работа с глина, нито търсят конктретен резултат в произведението. Основният фокус е върху свободното изразяване и радостта от това да изразиш себе си.

Играта е творческа дейност в своята същност, а от друга страна, е най-сериозното занимание за децата. Тя е изразяването и сбъдването на техните желания. Играта отваря също и пространство за иницииране на емоционални взаимоотношения и така подпомага социалните контакти при децата. Творческият процес помага на децата да отработят неусетно преживявания, емоции и чувства от реалния живот, а творбата е посредникът между вътрешния свят на детето и външната реалност. Участието в този процес дава на децата увереност в себе си и себеуважение, развива техните социални умения и желание да споделят с другите своята уникална същност.

Водещи на двете занимания са Мариела Михайлова – дългогодишен училищен психолог, психодрама терапевт, автор на интерактивни образователни програми, тренинг-обучител и Боряна Славова – психотерапевт и магистър по артистични психо-социални практики.

 

 

 

 

 

 

 

Tags: